Kwaliteit
Het is geen toeval dat Rotshuizen Geense als eerste advocatenkantoor in Nederland het ISO-certificaat verwierf. Dat was in 1995. Sindsdien zijn de normen alleen maar aangescherpt. Op gezette tijden werd volgens vaste procedures getoetst of wij voldoen aan de laatste kwaliteitseisen . Eind 2018 hebben wij afscheid genomen van het ISO-certificaat, omdat er andere, meer eigentijdse wijzen van kwaliteitsborging zijn. Wij blijven continu kritisch te kijken naar de effectiviteit van onze kantoororganisatie en dienstverlening. Met als doel deze steeds verder te verbeteren. Daartoe laten wij ons op gezette tijden ‘screenen’ door een onafhankelijk buitenstaander.
Bovendien laten wij zelf regelmatig onderzoeken hoe cliënten onze dienstverlening waarderen. Daarbij komen uiteenlopende aspecten aan de orde. Zoals vakbekwaamheid, transparantie, effectiviteit, inzet, bereikbaarheid, efficiëntie, tariefstelling. Met de resultaten van dit onderzoek doen wij uiteraard ons voordeel. Kwaliteit is immers geen statisch gegeven. Mr. Ivo van der Meer vertelt u er graag meer over.
Onderdeel van ons kwaliteitszorgsysteem is onze interne klachtenprocedure, die wij sinds 1995 hanteren. Met ingang van 1 januari 2015 stelt de Verordening voor de Advocatuur een interne klachtenregeling voor alle advocaten(kantoren) verplicht. In het kader van: “Bent u tevreden over ons, zegt het anderen; bent u niet tevreden, zegt het ons.” vernemen wij graag van u. Ook dit met als doel onze kantoororganisatie en dienstverlening steeds verder te verbeteren.